Istorijat
   Odseci
   Službe
   Dekanat
   Nastavno veće
   Savet fakulteta
   Parlament
   Pravna akta
   Alumni i prijatelji
   Izdavačka delatnost

   

Početna > Fakultet > Odseci > Pedagogija >
Svetlana Kostović

Kontakt
◦ Kabinet: 142
◦ e-mail: kostovics@ff.uns.ac.rs
◦ Telefon: 021 450-419

Akademska karijera
◦ 2013. godine - izbor u zvanje - redovan profesor, Filozofski fakultet, Novi Sad
Oblast: Pedagogija
◦ 2008. godine - izbor u zvanje- vanredan profesor,  Filozofski fakultet, Novi Sad
Oblast: Pedagogija
◦ 2003. godine - Izbor u zvanje - docent, Filozofski fakultet, Novi Sad
Oblast: Pedagogija
◦ 2002. godine - Doktorat, Filozofski fakultet, Novi Sad
Oblast: Pedagogija, (naslov rada: Vaspitni stil nastavnika i stavovi učenika prema školi)
◦ 1990. godine - Magistratura, Filozofski fakultet, Beograd
Oblast: Pedagogija, (naslov rada: Nastavnik kao faktor socijalizacije učenika završnih razreda osnovne škole)
◦ 1978. godine - Diploma, Filozofski fakultet, Novi Sad
Oblast: Pedagogija

Oblasti interesovanja i istraživanja
◦ Uža naučna oblast – Pedagogija.
◦ Naučno-istraživačke oblasti posebnog interesovanja:
◦ Školska pedagogija (Teorije škole, Metodika rada školskog pedagoga)
◦ Pedeutologija, Menadžment pedagoških procesa, Mikropedagogija.

Bibliografija
Monografije, priređene knjige
1. Kostović, S. (2005): Vaspitni stil nastavnika, Novi Sad: Filozofski fakultet.
2. Kostović, S. (2008): Pigmalion u razredu, Novi Sad: Filozofski fakultet.
3. Kostović, S., Oljača, M. (2012): Pedagog i pedagoške dimenzije menadžmenta, Novi Sad: Filozofski fakultet.

Poglavlje u knjizi, članak u tematskom zborniku radova, u monografiji, ili u ediciji posvećenoj određenoj naučnoj oblasti

  • Oljača M., Kostović, S., Kosanović, M. (2009):  The integration of Roma children into pre-school education,  Zbornik Uloga obrazovanja u smanjenju posledica siromaštva na decu u zemljama u tranziciji, Beograd: Institut za pedagoška istraživanja.
  • Oljača, M., Kostović, S., Đermanov, J. (2008): Bolonjski procesi i kvalitet univerzitetske nastave, u Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa “Nauka i savremeni društveni procesi” (369-378),  Zbornik Filozofskog Fakulteta Banja Luka, Banja Luka: Filozofski fakultet.
  • Kostović, S., Oljača, M.,  Đermanov, J.  (2009): Paradigme u pedagogiji i učenje učenja,  Zbornik radova Nauka, kultura i ideologija, (263-279)  Banja Luka: Filozofski fakultet.
  • Oljača, M., Kostović, S., Kosanović, M. (2009): Učenje učenja i doživotno obrazovanje, Zbornik radova Nauka, kulturaiideologija (359-369), Banja Luka: Filozofski fakultet.
  • Kostović, S., Đermanov, J., Kosanović, M. (2009): Prilog konceptualizaciji pedagoškog menadžmenta – teorijski i empirijski pristupi, Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji, Zbornik radova, knjiga 5 (167-183), Novi Sad: Filozofski fakultet.
  • Đermanov, J., Đukić, M., Kostović, S. (2008): Princip multikulturalnosti nastave – šta, zašto, kako, Tematski zbornik, knj. 3, „Multikulturalno obrazovanje“, Vol. 3, (75-93), Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju.
  • Kostović, S., Đukić, M., Đermanov, J. (2008): Obrazovanje različitosti: Meksičko iskustvo, Tematski zbornik, Knj. 3, „Multikulturalno obrazovanje“, Vol. 3, (109-129), Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju, Novi Sad.
  • Kostović, S., Đermanov, J. (2008): Svojstva nastavnika kao determinanta vođenja vaspitno-obrazovnog procesa, U: Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji, od „društva znanja ka društvu obrazovanja“: Evropski okviri kompatibilnosti obrazovnih standarda, Vol. 4, str. 199-216, Filozofski fakultet, Novi Sad: Odsek za pedagogiju.
  • Oljača, M., Kostović, S., Kosanović, M. (2008): Dimenzije i dispozicije kritičkog mišljenja, U: Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji, od „društva znanja ka društvu obrazovanja“: Evropski okviri kompatibilnosti obrazovnih standarda, Vol. 4, str. 23-42, Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju.
  • Oljača, M., Kosanović, M., Kostović, S. (2009): Menadžment profesionalnog razvoja zasnovan na kompetencijama, Međunarodni zbornik radova, Inovacije u osnovnom obrazovanju – vrednovanje (425-434), Beograd: Učiteljski fakultet.
  • Đermanov, J, Kostović, S., Oljača, M. (2009): Kultura  škole: prema neophodnom razumevanju   kvaliteta i održive promene u obrazovanju, Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji, Zbornik radova, knjiga 5, (19-36), Novi Sad: Filozofski fakultet.
  • Oljača, M., Kostović, S. (2011), Didaktičke pretpostavke  kvaliteta obrazovanja odraslih U:   Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi : zbornik radova. Knj. 1, Ka  uspostavljanju vrednosnih okvira i standarda kvaliteta : odabrani teorijsko-metodoloski  koncepti = The quality of education system in Serbia from European perspective: proceedings of papers. Vol. 1, Towards establishing a framework of values and standards of quality : selected .theoretical methodological concepts / [urednik Olivera Gajić]. (55-68) - Novi Sad: Filozofski fakultet. 
  • Kostović, S., Šijaković, T., Oljača, M. (2011) Profesionalno usavršavanje nastavnika-diskurs upravljanja, U: Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi : zbornik radova. Knj. 1, Ka  uspostavljanju vrednosnih okvira i standarda kvaliteta : odabrani teorijsko-metodoloski koncepti = The quality of education system in Serbia from European perspective: proceedings of papers. Vol. 1, Towards establishing a framework of values and standards of quality : selected .theoretical methodological concepts / [urednik Olivera Gajić]. (303-314) - Novi  Sad: Filozofski fakultet.
  • Oljača, M., Kostović, S., Đermanov, J. (2010) Akademska postignuća učenika srednje škole i faktori kvaliteta nastave, U:  (ur. Gajić, Olivera) Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji : Zbornik radova. Knj. 6, Obrazovanje u koordinatnom sistemu evropskih integracija : proceedings of papers. Vol. 6, Education in the coordinate system of  European integration, (17-30)Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju.
  • Oljača, M., Kostović, S., Erdeš-Kavečan, Đ. (2011): Educational achievement of Roma children in primary schools, Tematski zbornik Inkluzivno obrazovanje:  Od  pedagoške koncepcije do prakse, (37-48), Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu: Novi  Sad.
  • Костовић, С., Милутиновић, Ј., Зуковић, С., Боровица, Т., Лунгулов, Б. (2011). Развој инклузивне образовне праксе у школском контексту; у М. Ољача (ур.); Инклузивнообразовање: одпедагошкеконцепциједопраксе (1–17). Нови Сад: Филозофски факултет, Одсек за педагогију.
  • Ољача, М., Костовић, С., Ердеш Кавечан, Ђ. (2011): Мотивација одраслих у процесу учења, Ур. Јана Радаковић, Паметна инвестиција  у програм доживотног учења жена, (20-31), Пројекат финансира ЕУ, Академија женског предузетништва, Нови Сад.
  • Костовић, С., Зуковић, С., Милутиновић, Ј., Ољача, М., Боровица, Т. (2012): Европске димензије инклузивног образовања – пример Финске,  у Зборник радова Инклузивно образовање за све, (109-131),Нови Сад: Филозофски факултет, Одсек за педагогију.
  • Borovica, T., Kostović, S., Oljača, M. (2012): Škola budućnosti: alternativne budućnosti institucuonalnog obrazovanja, u Zbornik radova KVALITET obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi [Elektronski izvor] : zbornik radova. Knj. 2 = The quality of education system in Serbia European perspective : proceedings of papers. Vol. 2, str. 61 - 74/ [urednik Olivera Gajić ; prevodilac Vincent Spevak]. - Novi Sad : Filozofski fakultet.

Članci u časopisima

  • Oljača, M., Kostović, S., Kosanović, M. (2010): Lifelong Learning and the Adult Literacy Program as the Approach of SocialInclusion, In: (Popov, N., Wolhuter, C., Leutwyler, B., Mihova, M., Ogunleye, J. (Eds.),  Comparative Education, Teacher Training, Education Policy, School Leadership and Social Inclusion, Volume 8, pp. 445-450, Bureau for Educational Services.Printed by Ral-Kolobar,  Sofia, Bulgaria, May 2010.
  • Kostović, S., Zuković, S., Borovica, T. (2011): Inкluzivno obrazovanje i školski kontekst, Nastava i vaspitanje, br.3, 406- 418, Pedagoško društvo Srbije: Beograd; Ur. Gordana Zindović- Vukadinović.
  • Đermanov, J., Kostović, S., Kosanović, M., Egić, B., Oljača, M., Đukić, M., Borovica, T. (2011): Pedagogical reception of information and communication technology in education, Technics Technologies Education Management -TTEM, DRUNPP Sarajevo, Bosnia & Herzegovina Vol. 6. No. 4, http://www.ttem.ba/index.html
  • Pavlović, N., Oljača, M., Kostović, S. (2011): Integration of leadership styles of school, African Journal of Business Management, AFRICAN.ISSN1993-8233 (ISI indexed journa, ipact factor 1.105) Vol.5(23).стр. 9871-9876.
  • http://www.academicjournals.org/AJBM
  • Branković, N., Rodić, V., Kostović, S. (2012), Determination of Indicators of School Culture in Primary School, The New Educational Review, Vol.  29/2012, No.3, http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_3_2012.pdf
  • Đermanov, J., Kosanović, M., Kostović, S. (2012): Quality in education discourse:“economy of scope” vs. “ecology of practice“, in Technics Technologies Education Management, vol. 7, no. 3, str. 1260-1267. http://www.ttem.ba/ttem_3_2012.html
  • Erdeš-Kavečan, Đ., Oljača, M., Kostović, S., Kovačević, M. (2012):Relationship between psychosocial and physical health of a child with the dimensions of the functioning of single-parent families, HeathMED,Volume 6, Number 1, 2012ISSN 1840-2291 Published by DRUNPP, Sarajevo, HealthMED journal with impact factor indexed in:- 6.Thomson Reuters ISI web of Science,- Science Citation Index-Expanded,- Scopus,- EBSCO Academic Search Premier,- Index Copernicus,- getCITED, str. 301-309.
  • Oljača, M., Erdeš-Kavečan, Đ., Kostović, S. (2012): Relationship between the Quality of Family Functioning and Academic Achievement in Adolescents, Odnos između kvalitete funkcioniranja obitelji i akademskog postignuća adolescenata, CroatianJournalofEducation, Vol: 14 (3/2012),Original scientific paper, (485-731), Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia http://www.ufzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2011/10/CJE-Vol.14-No.3-2012.-contents.pdf

Učešće na naučnim skupovima

  • Oljača, M., Kostović, S., Đermanov, J. (2008): Permanentno obrazovanje i promene u obrazovanju učitelja / Life-long learning and changes in teacher education, Budućnost obrazovanja učitelja:međunarodna naučna  konferencija - zbornik rezimea, Subotica, septembar, 2008, str. 66, Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku.
  • Oljača M., Kostović, S., Đermanov, J. (2009): Permanentno obrazovanje i promene u obrazovanju učitelja, U: Budućnost obrazovanja učitelja, str. 342-349,Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, Subotica.
  • Oljača, M., Kostović, S., Kosanović, M. (2010): Learning Environment in the Classroom and Integration Roma Children in Process of Education, Zbornik radova  petog međunarodnog simpozijuma «Susret kultura», Knjiga 1, str. 273-282: Novi Sad: Filozofski Fakultet.
  • Kostović, S., Đermanov, J., Borovica, T. (2010): Izazovi interkulturalnosti i neformalno obrazovanje, Zbornik radova  petog međunarodnog simpozijuma «Susret kultura», Knjiga 1, str. 185-192, Novi Sad: Filozofski Fakultet u Novom Sadu.
  • Oljača, M., Gajić, O., Kostović, S., Milutinović, J., Đermanov, J., Budić, S., Zuković, S.  Đukić, M., Knežević-Florić, O., & Klemenović, J., (2008): Model of professional Advanced Teachers' Training on the Intercultural Education, The third scientific-technical meeting, „InterRegioSci 2008”, Novi Sad: Sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, 100–101. http://apv-nauka.ns.ac.rs/vece/dokumenti/zbornik2008.doc
  • Kostović, S., Đermanov, J., Kosanović, M. (2012): Profesionalni razvoj nastavnika fizičkog vaspitanja, Zbornik sažetaka sa Međunarodnog interdisciplinarnog simpozijuma Ekologija, sport, fizička aktivnost i zdravlje mladih, str. 4, Novi Sad.
  • Oljača, M. Kostović, S., Kosanović, M. (2009): Management of Life long education and Distance education, 6th. International Conference on Informatics, Educational Technology and New Media in Education, Summary Book, , str. 41, University of Novi Sad, Pedagoški fakultet, Sombor.
  • Kostović, S., Oljača, M., Kosanović, M. (2009): Defining and Valuing interaction in E-Learning, 6th. International Conference on Informatics, Educational Technology and New Media in Education, Summary Book, , str. 59, University of Novi Sad,Pedagoški fakultet, Sombor.
  • Đermanov, J., Oljača, M., Kostović, S. (2009): Existing educational Theories and E-Learnig, 6th. International Conference on Informatics, Educational Technology and New Media in Education, Summary Book, str. 26, University of Novi Sad, Pedagoški fakultet, Sombor.
  • Kostović, S., Zuković, S., Borovica, T. (2009): Determinants of school context and inclusive education, in: 12th International Conference, «Inclusive education in the Balcan countries – policy and practice», Book of Abstracts, Balkan Society For Pedagogy and Education, Ss. Cyril and Methodius University – Skopje, Faculty of Philosophy, Institute of Pedagogy, Ohrid, Macedonia, 2009, p. 68, (рад штампан у изводу), Inclusive Education In The Balcan Countries – Policy And Practice, међународна конференција, Ohrid, Macedonia, 25-27 June 2009.
  • Oljača, M., Kostović, S., Kosanović, M. (2010): Iskustveno celoživotno učenje u funkciji razvoja humanih odnosa, Zbornik rezimea /Abstracts/ Naučni skup sa međunarodnim učešćem: Vaspitanje za humane odnose-problemi i perspektive / The Conferencewith International Partipation: Education for Humane Relation-Problems and Perspectives, 17-18. septembar 2010. Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, Centar za pedagoška istraživanja, Departman za pedagogiju, Niš: Filozofski fakultet, 2010, (Niš: MB grafika -193), str. 51.
  • Borovica, T., Kostović, S. (2011): Savremeni mediji u funkciji obrazovne revolucije, Međunarodni interdisciplinarni simpozijum „Filozofija medija“, Pitanja utemeljenja, zasnivanja i/ili otkrivanja, Hrvatsko filozofsko društvo, Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja: Zagreb, 16-18. septembar 2011, Cres, Hrvatska, str 24.
    http://www.centar-fm.org/images/pdf/CRES%202011simpozij%20final%2013.9.2011%20web.pdf
     
  • Kosanović,  M.,  Đermanov, J.,  Kostović, S. (2011): Information literacy as a  dimension of  professional development of teachers, Book of Abstracts The Bridges of Media  Education, 119  str. (2011 ; Novi Sad) 11–17 July 2011[prepared by D. Valić Nedeljković i J. Kleut] -   Novi Sad:  Faculty of Philosophy, Department of Media Studies, 2011 (Sremska Kamenica: West)
    http://odsek.medijskestudije.org/wp-content/uploads/2011/11/Mostovi-medijskog-obrazovanja-2011.pdf
  • Kostović, S., Borovica, T., Vukičević, J. (2011): The Impact of the Implicit School Curriculum on the Development of Gender Stereotypes and Gender Prejudices, Book of Abstracts Encounter of Cultures (6; 2011; Novi Sad),  The Sixth International Interdisciplinary Symposium "Encounter of Cultures", p. 60, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, 1st December, 2011, Novi Sad: Faculty of Philosophy;
  • Kostović, S., Zuković, S., Borovica, T. (2011): Determinante školskog konteksta u funkciji razvoja inkluzivne prakse,Zbornik rezimea, II Naučna konferencija sa   međunarodnim učešćem: Inkluzija u predškolskoj ustanovi i osnovnoj školi, individualizacija vaspitno-obrazovnog rada u inkluzivnim uslovima, 24. јун 2011, (Ed. N. Gutvajn and I. Đerić), str. 19-20.Institut za pedagoška istraživanja, Beograd i Visoka škola strukovnih studija, Sremska Mitrovica, (Laćarak : AM graphic);
    http://www.sm-vaspitac.edu.rs/wp-content/uploads/2011/06/ipi-11-sm.pdf
  • Branković, N., Kostović, S. (2012): Integracija računara u nastavni process prirode i društva – mogućnosti i ograničenja,  Knowledge, Education, Мedia (okrugli sto), Faculty of Management,  Sremski Karlovci, 29. septembra,  str. 13.

Učešće u naučnim projektima
1. naziv projekta: Strategija razvoja sistema vaspitanja i obrazovanja u uslovima tranzicije, br. 13559
finansiran (od koga): Ministarstvo za nauku, tehnologiju i razvoj Republike Srbije
vrsta projekta: Naučni projekat (program osnovnih istraživanja)
period: 2001-2004
rukovodilac: Prof. dr Emil Kamenov

2. naziv projekta: Model stručnog usavršavanja nastavnika za interkulturalno vaspitanje i obrazovanje, br. 114-451-00548/2007-2
finansiran (od koga): Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj
vrsta projekta: Naučni projekat
period: 2005-2007
rukovodilac: Prof. dr Milka Oljača

3. naziv projekta: Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji, br. 149009
finansiran (od koga): Ministarstvo za nauku i tehnološki razvoj Republike Srbije
vrsta projekta: Naučni projekat (program osnovnih istraživanja)
period: 2006-2010
rukovodilac: Prof. dr Olivera Gajić

4. naziv projekta: Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi (KOSSEP), br. 179010
finansiran (od koga): Ministarstvo prosvete i nauke Republike Srbije
vrsta projekta: Naučni projekat (program osnovnih istraživanja)
period: 2011-2014
rukovodilac: Prof. dr Olivera Gajić

5. naziv projekta: Inkluzivno obrazovanje: od pedagoške teorije do prakse, br. 114-451-2050/2011
finansiran (od koga): Sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj AP Vojvodine
vrsta projekta: Naučni projekat
period: 2011-
rukovodilac: Prof. dr Mara Đukić

6. naziv projekta: Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska – Srbija
finansiran (od koga): Ministarstvo prosvete i nauke Republike Srbije i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske
vrsta projekta: Naučni projekat, bilateralni program naprednih akcija, „ZNS” (Znanjem do Napretka i Stabilnosti)
period: 2011-2012
rukovodilac: Prof. dr Olivera Gajić, Srbija; Prof. dr Neven Hrvatić, Hrvatska

7. naziv projekta: Digitalne medijske tehnologije i društveno obrazovne promene (od koga): Ministarstvo za nauku i tehnološki razvoj OI
vrsta projekta: Naučni projekat (program osnovnih istraživanja)
period: 2011-2014
rukovodilac: Prof. dr Milica Andevski

 

 
© 2007. Filozofski fakultet u Novom Sadu