Osnovne studije
  Anglistika
  Filozofija
  Germanistika
  Hungarologija
  Istorija
  Komparativna
  Žurnalistika
  Pedagogija
  Psihologija
  Romanistika
  Rumunistika
  Rusinistika
  Slavistika
  Slovakistika
  Sociologija
  Srpska filologija
  Srpski u kontaktu
  Srpska književnost
  Strani jezici po izboru
   Master studije
   Specijalističke studije
   Magistarske studije
   Doktorske studije

   

Početna > Studije > Osnovne studije > Strani jezici po izboru > Ruski jezik po izboru >
Ruski jezik - početni kurs A1.1

Nastavnik
Doc. dr Nataša Ajdžanović, doc. dr Maja Krstić

Status predmeta
izborni

Broj ESPB: 3

Uslov
upisan jedan od studijskih programa na Filozofskom fakultetu

Cilj predmeta
formiranje artikulacione baze, savladavanje ruske grafije, početno formiranje navika audiranja, govorenja, čitanja i pisanja u okviru ograničenog broja tema i situacija na elementarnom nivou, približno nivou A1.1 prema Zajedničkom evropskog okviru za žive jezike.

Ishod predmeta
na kraju kursa student bi trebalo da zna osnovna pravila grafije i ortografije, da ume da pročita, kaže, razume na sluh i napiše na najelemenatrnijem nivou nekoliko prostih rečenica o sebi i okolini vezanih za teme i tekstove iz prvog dela udžbenika.

Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Praktična nastava:
Teme pokrivene lekcijama iz prve polovine udžbenika, u kojima je zastuplјena odgovarajuća fonetska i morfo-sintaksička građa (kategorija roda, broja i padeža, nominativ i lokativ jednine i množine deklinabilnih vrsta reči, infinitiv glagola, sadašnje vreme, prošlo vreme).
Vokabular u skladu sa temama koje se obrađuju u udžbeniku (predstavlјanje, imenovanje i kvalifikacija različitih zemalјa, nacija, jezika, profesija, predmeta i radnji: u učionici, u kući, na ulici, na pijaci, u prodavnici, kod lekara i dr.).

Literatura
Udžbenik: Л. В. Миллер, Л. В. Политова, И. Я Рыбакова. Жили-были... 28 уроков русского языка для начинающих. Учебник / Рабочая тетрадь. Санкт Петербург, 2004.
Gramatika: R. Marojević. Gramatika ruskog jezika. Novi Sad, 1989.
Pomoćna literatura:
Шкатулка. Пособие по чтению для начинающих изучать русский язык (под ред. О. Э. Чубаровой). Москва, 2005.
Rečnici:
Rusko-srpskohrvatski rečnik (u red. B. Stankovića). Novi Sad – Moskva, 1988.
R. Bošković, V. Marković, Srpsko-ruski rečnik. Beograd: Narodna knjiga – Alfa, 1999.

Metode izvođenja nastave:
Metoda usmenog izlaganja; Dijaloška metoda; Ilustrativno-demonstrativna metoda (Kroz interakciju sa predavačem i međusobnu interakciju studenti razvijaju veštine čitanja, pisanja, govorenja i audiranja, usvajaju vokabular i gramatičke jedinice primerene njihovom nivou vladanja jezikom, a prema materijalu koji pruža udžbenik).

(pdf)

 

 
© 2007. Filozofski fakultet u Novom Sadu